miercuri, 18 mai 2011

Timpul este suficient!?

Intr-o dimineata, un bunic ii spunea o poveste unei domnisoare blondute de vreo 5-6 anisori. Putea auzi un numar mare de "spectatori" matinali cum au aparut 9 tineri pe cai, in sirul basmului. Dar fetita avea treaba cu umbrela ei roza:

"-Uite, pot sa ma prefac ca ploua!"
"-Daca nu esti atenta, nu am sa-ti mai spun povestea", a spus bunicul.
"-Dar eu o vreau pe cea cu pestisorul auriu!"

Timp era suficient sa asculte orice poveste. Copilaria nu galopeaza, nu se ia la intrecere cu nimeni. Ea tihneste in zilele ei cu descoperiri, cu jocuri si culori.

Intr-o seara ma indreptam spre metrou si se pregatea o vijelie care nu a excelat. M-am trezit intr-un vartej de puf, in mijlocul unei intersectii linistite. Alt basm, pe strada Atena. Frunzele, laolalta cu praful mi se invarteau ca niste liane in jurul picioarelor, norii se buluceau, aerul era tot cald. Calcam pe flori de castani, adunate in palcuri, pe margine de sosea. Imi revenea in minte un vis, dar il alungam pentru ca momentul era unul real.

Timp era suficient sa ajung la metrou, chiar daca ploaia incepea. Ei si ce daca imi strica fasonul? Nu mi-ar fi provocat nimic iremediabil.

Si, totusi, dupa un sfert de secol, timpul nu mai pare a fi atat de rabdator. Cu cat am mai multe optiuni, cu atat ma simt mai incoltita acum de orele de la incheietura mainii. Dar nu mai e si altceva? Mie scuza ca nu avem timp imi miroase uneori a lene mare, a dorinta de odihna sau, de ce nu, a minciunica. Niciuna nu revigoreaza, dar ne scot din "incurcaturi".

Pana la urma, lumea-i mare, multe sunt de vazut, de cunoscut si de incercat, multe de aflat. Marea problema este ca nu vom apuca sa facem tot ce ne pune la dispozitie viata, dar cel mai rau este ca gresim si nu avem curajul sa reparam. Timpul da, ar fi suficient pentru acest lucru, dar ne e teama de reactii, ne e greu sa ramanem pe umeri cu o vinovatie pe care sa ne-o asumam pe mai departe. Dar uitam ceva: dincolo de paravanul pe care noi il ridicam, e mai multa intelegere decat ne-am astepta. Iertam, uitam. Nimeni nu-i perfect, nici macar timpul.

NU, TIMPUL NU E SUFICIENT!

Recomandari: The Raveonettes, "War in Heaven" http://www.youtube.com/watch?v=h-wLwMao9_I si "Evil Seeds" http://www.youtube.com/watch?v=lcdIZvffZoA&feature=player_embedded#at=67

Niciun comentariu: