vineri, 5 noiembrie 2010

Sa zambim cat inca suntem liberi


Ieri am fost sa cumpar un cadou unui coleg de munca. Culmea, era ceva ce mi-ar fi placut sa cumpar pentru altcineva si ochisem chestiunea cu pricina cu o seara inainte. Gusturi asemanatoare. Nedrept, dar prea scump, din pacate.

Cand am iesit pe trotuar, in fata mea, doi tineri. Ea imbracata "vintage". El la fel, numai ca umbla descult si cu ghetele agatate cu ajutorul sireturilor, pe umar. Mi-ar fi placut sa stiu de ce, dar am mers mai departe si am ras in sinea mea. Mi-a adus aminte de un banc cu olteni pe care il stiu demult:
"Pe o şosea dinspre Craiova, doi ţărani merg cu ghetele aruncate pe umăr.
- Frumoase ghete ai, remarcă unul.
- Da. Şi de calitate. Le port aşa de 20 de ani şi tot noi sunt!"

Frumos inceput de noiembrie, cu ceata dimineata si soare la pranz. Fetele s-au intors la fustite si pantaloni scurti, de parca ar veni primavara. Sunt tinere si cochete.

Aseara m-am intalnit cu o persoana pe care am cunoscut-o in Letea, in august. Am mers impreuna doua statii si ne-am legat de amintirile comune ale unei zile toride. Ne-a facut bine amandurora revederea. A fost un zambet contra zambet intr-o seara linistita si calduta.

Am terminat o carte foarte buna, "1984", tot din recomandarile primite. Si, avand legatura cu subiectul acesteia, as zice sa zambim si noi acestor zile frumoase de noiembrie, cat inca mai suntem liberi.

3 comentarii:

Cornel P. spunea...

Fiind inca sub influenta piesei de teatru pe care am vazut-o aseara as completa titlul tau astfel "Sa zambim cat inca suntem liberi si vii". Si ca de obicei buna fotografia care insoteste textul.

PS. Piesa se numeste "Oscar si Tanti Roz" si iti recomand mai intai cartea cu acelasi nume scrisa de Eric Emmanuel Schmitt, asta daca nu cumva ai citit-o deja.

nami spunea...

Am citit cartea... din pacate si din fericire. Din pacate, multi cred ca noi, cei ce citim si intelegem asa ceva, suntem prea slabi, poate romantici, visatori sau ca traim sperand intr-o lume ideala. Ma bucur sa aud ca un barbat a fost impresionat de aceasta poveste.
Multumesc pentru aprecieri, Cornel.

Cristian Ion spunea...

... liberi suntem mereu ... şi libertatea noastră mai stă şi în cutia aia neagră pe care o purtăm după noi ... click click şi mai puţin de o secundă de libertate ... ce toamnă frumoasă am avut!!!