luni, 4 iulie 2011

Scrisori


Scormoneam prin ziua de azi si ma gandeam la scrisori. De curand am scris una si mi-am urmarit scrisul, asa cum o faceam cand eram eleva, studenta. Dezordonat, inghesuit, cu bucle si rotunjimi, pe alocuri cu urcus de stanci. Colegii se plangeau ca scriu prea mic cand le dadeam caietele, sa copieze temele.

Intr-o zi m-am surprins ezitand la scrierea unei litere. Nu-mi mai aluneca pixul. Nu mai stiam sa fac litera? Mi-am adus aminte. Uff... eram scapata de o rusine. Rusinea fata de mine.

Ieri, o mama imi spunea ca nu ii place sa vorbeasca la telefon si pe messenger. Nu simte "asa". Ma alatur. Nu zic ca nu am avut si eu perioada mea, dar am depasit momentul. Cu prietenii mei, vorbesc fugitiv la telefon: "hai ca ne vedem in oras" si se scurg orele palavragind despre "de toate". Saptamana trecuta am stat ca pensionara pe banca, in fata la Atheneu si am inghetat povestind cuvinte.

Da... sunt amintiri si cu scrisorile. Primului meu prieten ii scriam de zicea omul ca statea cu dictionarul langa sa priceapa ce ii spun eu acolo. Dar incurajarea scrisului (nu numai a scrisorilor) a venit de la un prieten pe care chiar l-am determinat sa puna mana pe pix si sa insire pe o foaie de matematica niste hieroglife primite de ziua mea. Mi-a recunoscut meritul, mai ales ca il surprindea si pe el rezultatul. El imi spunea mereu: "mai scrie-mi!", asa ca imi puneam sufletul sa vorbeasca si mai legam desene de litere, pe foi aranjate si parfumate. Acum, fac si eu ca Danut cu bucle, din Medeleni: "ce proasta am fost ca nu am pastrat niste copii ale acelor scrisori!". Ce-i drept, am niste ciorne, dar doar atat? Le pastram in "cutia mea cu amintiri", unde am strans maruntisuri si de care mama mea se impiedica mereu cand facea curatenie. O tineam dupa canapeaua din sufragerie. Si cate vise au zburat de acolo, cate sperante, cat parfum de crini - "daca"-ul in engleza, ce zburda in aer cand deschideam sticluta.

Cu scrisorile a pierit si valoarea cuvintelor. Oamenii promit usor.

Si am mai scormonit prin ceea ce imi placea si am dat peste albumul cu melodiile din coloana sonora a filmului "August Rush". Si daca nu ati vazut filmul, v-as spune sa o faceti, de dragul povestii muzicii, "altfel". Mai sensibil.

Iata si 2 melodii: "Main title" - http://www.youtube.com/watch?v=blMMJG-fzxs si "Something inside" - http://www.youtube.com/watch?v=rcsZ671maPQ&feature=related

Niciun comentariu: