miercuri, 8 februarie 2012

A naste


Nasterea e un miracol obisnuit. Nu-ti vine sa crezi ca se intampla zilnic!

La un moment dat mi-am propus sa vad in fiecare femeie o mama; sa vad dincolo de invelisul care nu face cinste unei vieti infatisate la prima vedere. Mi-am spus si inca imi spun ca poate o prostituata, o nebuna, o femeie care calca pe morminte sa ajunga mai sus sau o amanta are un copil acasa de care are grija si pentru care nu este niciuna din acele femei pe care le dezaprobam in societate. Pentru un copil, mama din pantecele careia s-a nascut nu este acea femeie pe care o vedem noi.

Bineinteles ca exista si mame care nu-si merita darul. Soarta e soarta, insa exista motive, exista natura si circumstante care genereaza lucrurile rele din lumea asta, fara de care nu am sti sa apreciem lucrurile bune. Eu nu as sari sa judec din prima astfel de fapte. E ca si in carti sau in filme: trecutul determina viitorul fiecaruia dintre noi. Nu iau apararea mamelor care nu au puterea sa treaca peste trecut si refuleaza in viata copiilor lor, marcandu-si frustrarile cu brutalitate si rautate. Dar nici nu le pun la zid fara sa le stiu povestea.

A naste este implinirea unei femei si conexiunea ei cu atingerile fine ale unui univers niciodata stiut de altcineva. Nu am trait momentul inca si nu vorbesc din experienta, dar femeia poarta cu ea de cand e pe Pamant acest moment. Femeia isi doreste un copil pentru a-si desavarsi faptura si existenta, pentru a-si indeplini menirea si a arata lumii ca miracolele... sunt infaptuite in fiecare zi. Naste pentru ca isi doreste sa ocroteasca, pentru ca nicaieri nu s-a simtit mai protejata decat sub mangaierile mamei si vrea si ea sa fie cea care le face sa zboare in suvitele copilariei. Naste pentru ca are atata iubire in ea incat nu-i ajunge doar o viata cu care sa se reverse. Multe femei poarta acestea cu ele inconstient, dar respectul si aprecierea chiar si doar pentru acest lucru, ar trebui sa aiba alte proportii.

O femeie se remodeleaza de cand in ea prind forme un copilas. Fizic si psihic. E mai frumoasa. Isi pune toate sperantele si visele in acea faptura pe care o adaposteste, isi pune toata linistea si toata lupta ei de-a fi mai presus decat au crezut-o altii. Iar momentul in sine, cel fizic, greu, dureros, e doar un fel de a reaminti lumii ca lucrurile temeinice se fac cu greu.

A naste arata femeii ca e mai puternica decat isi poate inchipui vreodata. Mama mea imi spunea ca totul se intampla cu asa mare intensitate, incat e imposibil sa nu simti ca, in acel moment, e acolo Ceva mai mult decat ceea ce vezi sau auzi. Este o forta care te ajuta sa fii tare, care iti contracta muschii, care impinge odata cu tine, care aduce un zambet pe o fata desfigurata de travaliu.

Pentru mine, a naste inseamna Dumnezeu si om, la un loc.

Era un citat care spunea asa: Il faut qu'une femme souffle sur toi pour que tu sois homme.

Niciun comentariu: