luni, 19 martie 2012

Delicate


(Multumiri pentru fotografie catre Anna Nemoy)

In ultima vreme simt nevoia de lucruri simple. Cum ar fi sa nu-mi mai storc creierii printr-un birou, ci sa o iau la sanatoasa si sa simt miros de pamant. Cum ar fi sa alerg iar dupa flori si sa fluture cearsafurile proaspat spalate pe culme. Sa stau la soare si sa admir trandafirii de pe alee. Sa ma duc cu familia la gratar, in vale, de ziua mea. Sa colind gradinile si sa adun plante medicinale pentru iarna. Sa ajung seara acasa, cu picioarele prafuite dupa ore de joaca.

Sunt putin ticsita de agitatie, zgomot, oras, tehnologii, sosele, scartait si carburanti. Vreau sa bata putin vantul in mintea mea. Sau sa reusesc sa sparg aceste geamuri care ma inconjoara , sa las razele sa intre, aerul, viata. Sa se opreasca toate strategiile de marketing undeva in aer, eventual sa explodeze. Sa nu mai fie atatea reclame la orice pas, atata manipulare. Sa inverzeasca padurea si sa absoarba toate nelegiuirile Pamantului. Sa fie lumea mai buna!

Am pofta de muzica simpla, de o carte usoara, de o plimbare linistita, de flori cu parfum, de dulciuri din Moldova. Si de soare cald, de ploi prafuite care sa ma prinda cu cartea in mana. Vreau sa vad oameni cu umbrele colorate, sa primesc multe lalele si sa miroasa in casa a chiparosi pastrati in cani cu buline. Sa-mi cante sora mea din chitara sau sa crosetam impreuna in balconul nostru cochet.

Am primit o carte cu drag. Cu mult drag. "Ratiune si simtire". Dar inca nu am luat randurile la rastalmacit. Tocmai ce am terminat de citit despre omul Iisus si am simtit o liniste in mine cand am inchis-o. Am putut sa-mi simt creierul eliberat si sufletul pregatit pentru o ruga. De aceea am ales sa incep ceva fara pretentii acum, ceva care sa lase sa se sedimenteze in mine ceea ce am acumulat in aceste saptamani.

Si melodia care se incadreaza perfect in starea aceasta de pauza pe care mi-o iau din cand in cand, este Eddie Vedder - Society. Dar va spun: vedeti si filmul a carui coloana sonora este! Mai ales! Despre a trai cu tine si natura, despre revenirea la origini si nevoia de nimic in afara de ceea ce se gaseste pe pamant in stare cruda, despre tragedii individuale si nu numai.

Niciun comentariu: